E-commerce Manager

Gullfunn er en av Norges største butikkjeder innen smykker og klokker. Selskapet ble startet i 1969, og har i dag 53 fysiske butikker og nettbutikk. De siste årene har Gullfunn opplevd stor vekst, og antall ansatte teller i dag rundt 300. Gullfunns mål er å kunne levere gaver til de spesielle anledningene i livet; dåp, navnedag, konfirmasjon, forlovelse, bryllup, jul, og andre feiringer. Du har anledningen, Gullfunn har gaven!

Send søknad

Ønsker du å være med på å skape de beste kundeopplevelsene på nett? Elsker du å optimalisere kundereisen gjennom godt innhold, brukervennlighet og fokus på konvertering? Er du i tillegg utpreget kommersiell, og har et analytisk hode – da kan dette være muligheten for deg!

Gullfunn er i stor vekst og trenger derfor flere dyktige og kloke hoder med på laget. Selskapet gikk gjennom en større anskaffelse av ny netthandelsplattform i 2023. Med fokus på digital utvikling og moderne teknologi er ambisjonen å skape de beste kundeopplevelsene både på nett og i butikk.

Derfor søker Gullfunn nå en resultatorientert og kommersiell E-com. Manager som skal være med å utvikle, sikre og optimalisere den gode kundeopplevelsen på Gullfunn.no.
For å trives i rollen må du være genuint opptatt av kjøpsreisen og det helhetlige, kommersielle bildet. Du forstår hva som skaper trafikk, hvordan den trafikken konverterer, og hva som skal til for å oppnå vekst i en nettbutikk.

Du har kommersiell erfaring fra netthandel og vet at de beste løsningene baseres på måling, analyse og innsikt. Som person er du selvgående og initiativrik, men også god i team – og ikke minst er du opptatt av å få de riktige tingene gjort.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Opptre som butikksjef for Gullfunn.no, og sikre at nettsiden til enhver tid yter sitt beste, også i et omni-perspektiv.
  • I samarbeid med resten av E-com teamet vil du kontinuerlig jobbe med å forbedre kundereisen i nettbutikken med fokus på brukervennlighet, og sørge for optimal konvertering.
  • Ansvar for å optimalisere sidene der trafikken kommer inn, og ha et overordnet ansvar for at de ulike kanaler leverer sunn trafikk til nettbutikken.
  • Budsjettansvar for nettbutikken.
  • Drift og optimalisering av kampanjer via nettbutikken.
  • Online merchandising sammen med PIM-koordinator.
  • Ansvarlig for at det til enhver tid er riktig informasjon på Gullfunn.no
  • Ansvarlig for trafikk gjennom SEO og SEM
  • Ekspert på SEO og Google Analytics
  • Analyse: A/B-testing, brukertesting og feilsøking for å finne friksjoner og forbedringspunkter i kundereisen
  • Delta i utvikling av nettbutikken og roadmap i samarbeid med E-commerce Solution Architect og PIM-koordinator.

Stillingen rapporterer til Head of Digital & Customer Experience.

Ønsket bakgrunn og kompetanse:

  • Bakgrunn fra drift av kommersiell netthandel, gjerne i et mindre eller mellomstort selskap.
  • Erfaring fra optimalisering og svært god kommersiell forståelse for hva som skaper trafikk og hvordan vi øker konverteringsraten.
  • Erfaring og innsikt i SEM og SEO.
  • Erfaring fra analyseverktøy og andre relevante verktøy for optimalisering Google Analytics, Google Search Console, Google Optimize og Tag Manager, eller lignende.
  • Erfaring fra brukertesting og analyse.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Gjerne relevant høyere utdanning.
  • Gjerne erfaring med Photoshop / Indesign eller lignende for enkel bildebehandling.

Hvem er du som person?
For å trives i teamet er det viktig at du er samarbeidsvillig og nysgjerrig, og at du synes det er gøy med en arbeidshverdag med til tider høyt tempo. Videre tror vi at du er:

  • Initiativrik og proaktiv
  • Resultatorientert og med god gjennomføringsevne
  • Analytisk
  • Litt «nerd» på netthandel og digitale løsninger

Kjenner du deg igjen i dette, hører vi gjerne fra deg!

Hva kan vi tilby?
Gullfunns arbeidsmiljø preges av entusiasme, energi og stå-på-vilje. Vi er 16 medarbeidere på kontoret, og vi holder til i hyggelige, freshe lokaler på Lysaker.
Du blir en del av et team på 10 personer.

Vi kan tilby deg et faglig sterkt, energisk miljø hvor vi er opptatt av trivsel på arbeidsplassen. Hos oss er det høyt under taket. Vi har gode utviklingsmuligheter, og vi vil hjelpe deg med å nå de målene du ønsker.

Du vil også være del av et større miljø sammen med andre med tilsvarende roller i andre selskaper i konsernet, for eksempel VITA, Elitefoto og ARG.

Søknadsfrist: 6. august. Intervjuer vil foregå digitalt like etter søknadsfrist. Oppstart etter avtale.

For mer informasjon om stillingen, kontakt gjerne våre rådgivere hos Hodejegerne, Åsta Braathen, tlf.: 989 01 025, eller Anette Myhre Vincendeau, tlf.: 975 37 455

Send søknad
Åsta Braathen

Åsta Braathen

Partner / daglig leder +4798901025
Anette Myhre Vincendeau

Anette Myhre Vincendeau

Partner og fagansvarlig analyse og research +4797537455