Customer Success Manager
Themo was established in 2014 and is an Estonian-Finnish enterprise specializing in cutting-edge, energy-efficient smart solutions. The company focuses on developing innovative products to improve energy efficiency and reduce environmental impact in buildings. Themo is committed to sustainability and strives to offer cost-effective solutions that benefit both businesses and the environment. The company serves a diverse range of customers in Finland and Norway, including commercial, industrial, and residential clients. Themo's products are manufactured in Estonia.
Themo collaborates with government agencies, developers, and stakeholders to promote energy-efficient technologies in Finnish and Norwegian buildings. With 20 employees in Finland, Norway and Estonia, Themo aims to achieve 1,8 MEUR in group revenue in 2024, making a 100% annual YoY growth since 2020.
Themo søker Customer Success Manager
Themo leverer teknologi som optimaliserer strømforbruket ved hjelp av AI-baserte termostater. Selskapet er veletablert i det finske markedet og har et bredt spekter av kunder som eier store eiendomsmasser. Kjente brands som Sato Oyj, Scandic og Esperi Care samt store kommuner som Helsinki, Turku og Tampere, står på kundelisten. De er også involvert i samarbeid med offentlige etater, eiendomsutviklere og andre interessenter for å fremme innføringen av energieffektive teknologier i bygninger.
Themos norske satsning startet i august i år og responsen fra store aktører i det norske markedet så langt har vært meget sterk. Derfor har de nå behov for å styrke teamet med en Customer Success Manager som kan jobbe med teknisk support og sikre tilfredse kunder fra installasjonsfasen og gjennom hele kundereisen.
Arbeidsoppgavene består blant annet av følgende:
- Ansvarlig for installasjonsfasen av Themos produkter og løsninger, inkludert oppfølging og bistand til innleide installatører
- Konfigurering av IoT-enheter og kontroll av driftssikkerhet
- Veiledning i bruk av Themo-tjenester til kunder
- Aktiv overvåkning av Themo-smarttermostater og Themo energisparetjenester via vår portal
- Analysering og rapportering av kundedata og observasjoner fra kundekontakt til resten av teamet
- Proaktiv kundeservice – forutse kundebehov og sikre produktkvalitet
- Vedlikehold og oppdatering av enhetsparken i samarbeid med produktteamet
- Jobbe proaktivt for å synliggjøre nye produkter og løsninger
- Bidra til å etablere og utvikle Themo i det norske markedet i tett samarbeid med kolleger i Norge og Finland
Kvalifikasjoner og egenskaper:
- Erfaring fra B2B bransjen, gjerne innenfor eiendomssektoren
- Gjerne teknisk utdanning som elektriker, ingeniør el.
- God logisk tankegang og forståelse for digitale systemer
- Selvstendig, systematisk, fleksibel og løsningsorientert arbeidsstil
- God prosjektleder. Evne til å prioritere oppgaver og flere prosjekter i parallell
- Proaktiv og nytenkende med blikk for vekstmuligheter
- Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk
- Interesse for teknologi, smarte løsninger og bærekraft
Som Customer Success Manager blir du den tredje ansatte i Norge og vil få grundig opplæring og tett oppfølging fra din finske leder, Customer Success Team lead, samt støtte fra dine kolleger i Norge som jobber med salg. Du vil også jobbe tett med Installation Manager i Finland. I starten vil arbeidsstedet være hjemmekontor, men det er planlagt å åpne et Themo-kontor i Oslo i løpet av første halvår 2025. Stillingen innebærer noe reisevirksomhet.
Ta gjerne en uforpliktende prat med våre rådgivere i Hodejegerne; Åsta Braathen, tlf.: 989 01 025, eller Anette M. Vincendeau, tlf.: 975 37 455.
Søknadsfrist: Snarest. Vi ønsker CV på engelsk, søknadsbrev kan være på norsk.
Vil du bidra til å hjelpe eiendomsbransjen over i det grønne skiftet? Da er dette en spennende mulighet for deg!