CRM & Loyalty Manager

VITA er en av Norges største kjeder innen skjønnhet og velvære med 116 butikker fordelt over hele landet og en nettbutikk i rask vekst. Ved hjelp av vårt automatiserte varelager når pakkene frem til store deler av landet med levering innen 24 timer. VITA har som mål å levere personlige og sømløse kundeopplevelser på tvers av fysiske og digitale kanaler. Ved VITA sitt kjedekontor på Helsfyr, Oslo, jobber det 45 engasjerte medarbeidere som brenner for å videreutvikle VITA.

Send søknad

Vi søker nå en dedikert fagansvarlig for CRM- og lojalitet, som er klar til å ta en strategisk og operativ rolle i å drive vårt lojalitetsprogram, VITA Venn. Programmet er nylig relansert med nytt navn og på ny teknisk plattform. Med nærmere én million medlemmer spiller VITA Venn en avgjørende rolle i vår kundekontakt og markedsføring, og nær 8 av 10 kjøp hos VITA er tilknyttet et medlemskap. Som CRM & Loyalty Manager vil du ha ansvaret for å løfte kundeengasjementet og medlemsprogrammet til et nytt nivå.

Ansvarsområder:

  • Videreutvikle CRM- og lojalitetsplaner og gjennomføre tiltak som er i tråd med VITAs øvrige mål og strategier.
  • Samarbeide tett med relevante avdelinger for å utforme personalisert 1:1 kommunikasjon og kampanjer for å øke salg og styrke kundelojaliteten.
  • Produksjon av innhold, herunder definering av målgrupper og segmenteringskriterier
  • Kontinuerlig gjennomføre og evaluere utsendelser tilknyttet medlemsprogrammets aktiviteter, samt for ulike kategorier som egne merkevarer, selektivt sortiment, online only aktiviteter og det vanlige kampanje løpet i VITA.
  • Sette opp automasjoner og faste kommunikasjonsløp for å optimalisere ulike deler av kundereisen.
  • Gjennomføre A/B-testing og andre eksperimenter for å finjustere og optimalisere 1:1 kommunikasjon.
  • Teste ut og innføre nye fordeler og belønninger for å styrke kundetilfredshet og lojalitet.
  • Produktansvar for CRM-plattformen Voyado, inkludert oppfølging av videreutviklingsinitiativer inn mot Voyado og utviklingsteam.
  • Sikre at kundeklubben drives godt innenfor gjeldende personvern lovgivning. Gjennomføre jevnlige stikkprøver og oppfølging av eventuelle avvik.

Ønsket bakgrunn og kompetanse:

  • Relevant arbeidserfaring fra CRM, lojalitetsprogrammer og 1:1 kommunikasjon.
  • Erfaring med bruk av CRM/marketing automation-verktøy (f.eks. Voyado) til utsendelser, segmentering, automasjoner, A/B-tester mm.
  • Erfaring med å benytte teknologi og data for å forbedre kundeopplevelsen
  • God skriftlig formidlingsevne på norsk.
  • Høyere utdanning innen f.eks. økonomi, markedsføring eller teknologifag.
  • Erfaring fra retail kan være en fordel

Vi tror at rette kandidat er initiativrik, selvgående og analytisk. Du er utpreget resultatorientert og tåler å ha mange baller i luften samtidig og trives i et arbeidsmiljø med høyt tempo og god stemning!

Vi vet at mangfold bidrar til bedre resultater og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Ta gjerne en uforpliktende prat med våre rådgivere i Hodejegerne; Åsta Braathen, tlf.: 989 01 025, eller Anette M. Vincendeau, tlf.: 975 37 455.

Søknadsfrist: 23.06.2024.
Vi vurderer søkere fortløpende. Tiltredelse etter avtale.

Send søknad
Åsta Braathen

Åsta Braathen

Partner / daglig leder +4798901025
Anette Myhre Vincendeau

Anette Myhre Vincendeau

Partner og fagansvarlig analyse og research +4797537455