Blå Kors søker webredaktør

I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og inkludering. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats i Norge for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet.

Blå Kors er en ideell aktør og eier og driver 54 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Med nærmere 1700 dyktige medarbeidere, 1500 engasjerte frivillige og 1900 aktive medlemmer når vi langt ut. Og, vi er opptatt av å videreutvikle samfunnsoppdraget på stadig nye måter.

På hovedkontoret er vi ca. 50 personer og markeds- og kommunikasjonsavdelingen består av 12 personer. I avdelingen er det stor faglig tyngde og mange spennende oppgaver og prosjekter på gang.

Send søknad
Er du opptatt av at virksomheten din skal ha en god nettside? Har du erfaring fra forvaltning og utvikling av websider? Brenner du for godt og engasjerende innhold på nett?

Blå Kors er på jakt etter en webredaktør som kan ta ansvaret for at blakors.no viser seg fra sin beste side. I 2020 startet vi arbeidet med å samle alle våre virksomheter på en felles digital plattform. Nettsidene består nå av ca. 20 undernettsider med egne redaktører. Fremover vil mye av fokuset være på å få samlet de resterende virksomhetene, bygge sidene tettere sammen og identifisere behov for utvikling på vegne av hele Blå Kors. Du vil jobbe tett med vår digitale markedsfører for å se til at vi har godt og relevant innhold og at nettsidene er så brukervennlige som mulig. Det vil også være din jobb å sikre at vi dukker opp i målgruppens feed, og å bygge opp temasider som gir mange og relevante treff i Google-søk.

Arbeidsoppgaver
  • Utarbeide og følge opp innholdsplan for web
  • Se til at nettsiden er oppdatert til enhver tid
  • Bidra i utvikling av integrerte markeds- og kommunikasjonsplaner og prioriterte satsingsområder
  • Skrive engasjerende tekster tilpasset målgruppen og plattform
  • Måle og analysere effekt og sikre søkemotoroptimalisering (SEO) på sidene
  • Videreutvikle og optimalisere artikler og temasider
  • Intern rådgivning knyttet til digitale kanaler og sosiale medier for ansatte
  • Arrangere brukerforum for redaktører av undernettsider (4 ganger årlig)
  • Sørge for at de som skriver for nettsiden er faglig oppdatert (SEO)
  • Følge opp og motivere virksomhetene i deres innholdsproduksjon
  • Være en god intern rådgiver og sparringspartner på det kommunikasjons- og markedsfaglige
  • Leverandørkontakt (web, digitalt byrå, reklamebyrå, tekstforfattere bl.a.)
Utdanning og kvalifikasjoner
  • Relevant høyere utdanning innen markedsføring, journalistikk, tekstforfatting eller lignende
  • Erfaring fra tilsvarende rolle
  • Erfaring med analyser av web og god kompetanse fra å skrive målrettet for digitale flater
  • God kjennskap til bruk av SoMe kanaler for å nå Blå Kors sine forretningsmål
  • God kompetanse på SEO og erfaring med analytisk arbeid og måling av effekt
  • God rolleforståelse og interesse for helse og for samfunnsdebatten generelt
  • Erfaring fra arbeid med bilde- og videoredigering er en fordel
  • Teknisk forståelse og kjennskap til bruk av Wordpress eller lignende publiseringsverktøy, samt ulike analyseverktøy som Google analytics, Matomo, Facebook Business Manager og Creator Studio
  • Norsk flytende
Blå Kors ønsker en webredaktør som er
  • Positiv, engasjert og samarbeidsorientert
  • God på å forenkle og gjøre teknisk faglig innhold tilgjengelig og forståelig for hele virksomheten
  • Dyktig på å manøvrere i en stor og kompleks virksomhet
  • Teamfokusert og nettverksbygger, men også har evne til å jobbe selvstendig
  • Strukturert og ryddig med evne til å jobbe systematisk, samtidig som du løfter blikket
  • Analytisk anlagt, evne til å prioritere effektivt hva som skaper resultater
  • Resultatskapende og med evne til å se både egen avdeling og hele virksomheten
  • God på kommunikasjon, både skriftlig og muntlig
Blå Kors kan tilby en stilling hvor du får et tydelig mandat og hvor du blir viktig for å videreutvikle kjennskap til hele Blå Kors sin virksomhet. Et viktig mål er forebyggende arbeid og mye kommunikasjon knyttet til tidlig innsats vil løses via web. Vi har en teamorientert struktur og verdsetter nye ideer og tanker som vi også evner å iverksette raskt. Hos oss får du gode muligheter for faglig utvikling i en hyggelig avdeling med 12 ansatte.

Stillingen rapporterer til kommunikasjons- og markedsdirektør som sitter i ledergruppen i Blå Kors. Arbeidsplass sentralt i Oslo, Storgata 38.

Lønn etter avtale og p.t. medlemskap i Statens Pensjonskasse.

Du må være en god ambassadør for Blå Kors sitt verdisyn.

Vi vet at mangfold skaper bedre resultater, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.   Vår organisasjon ønsker også å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Vi ønsker å legge til rette for inkluderende rekruttering.

Spørsmål om stillingen kan rettes til våre rekrutteringsrådgivere hos Hodejegerne AS, Åsta Braathen eller Anette Myhre Vincendeau

Søknadsfrist: Snarest. Søknader blir behandlet fortløpende.
Send søknad
Anette Myhre Vincendeau

Anette Myhre Vincendeau

Seniorrådgiver +4797537455
Åsta Braathen

Åsta Braathen

Partner / daglig leder +4798901025