Kirkens Bymisjon ansetter Tor Øverbø som markedssjef
I august tok Tor Øverbø steget inn i rollen som markedssjef i Kirkens Bymisjon. Øverbø har solid markedserfaring, blant annet som markeds- og kampanjesjef i Miljøpartiet De Grønne, samt flere markeds- og kommunikasjonsroller i Leger uten grenser.
– Kirkens Bymisjon fanger opp mennesker rundt oss som velferdssamfunnet ikke har kapasitet til å hjelpe. Siden 1855 har de jobbet for å bekjempe fattigdom, og for et mer inkluderende fellesskap. Dette er verdier jeg stiller meg bak, men nå får jeg også mulighet til å bidra til at det faktisk skjer, sier han.
Kirkens Bymisjon er en ideell og diakonal organisasjon som jobber i 50 byer og tettsteder i Norge, med totalt ca. 2400 ansatte og 4000 frivillige. Organisasjonens arbeid er bredt og omfattende, og Tor Øverbø har klare mål for sin nye stilling og hva han ønsker å oppnå.
– I korte trekk er det å samle inn enda mer penger til dem som trenger det mest her i landet, samtidig som vi styrker omdømmet og kjennskap og kunnskap om vårt arbeid, sier han
– For å få til det, skal vi bygge et solid team som tør å prøve nye ting og som har ryggen til hverandre.
Hodejegerne gratulerer Tor Øverbø og takker Kirkens Bymisjon for samarbeidet!