Økonomistillinger i nyopprettet holdingselskap

Send søknad

Kunne du tenke deg å jobbe i et spennende og nyopprettet holdingselskap? Konsernet har virksomheter i Norge og Sverige og omsetter årlig for over 10 mrd kroner.
For konsernet bistår vi med å rekruttere kandidater som kan dekke følgende tre roller i finansfunksjonen:

  • Controller konsernregnskap og bærekraft
  • Business Controller konsern
  • Finanssjef

Les mer om stillingene nedenfor.

__________________________________________

Controller konsernregnskap og bærekraft

Stillingen rapporterer til konsernregnskapssjef.

Noen utvalgte arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide og konsolidere konsernregnskap for hele konsernet
  • Utarbeide kvartals- og årsrapporter med nøkkeltall og analyser
  • IFRS håndtering i konsern
  • Integrere bærekraftsmål og bærekraftsindikatorer i økonomirapporteringen
  • Bidra til utarbeidelsen av bærekraftsrapporter etter EU-taksonomien, og innhente og systematisere nødvendige data i systemet.
  • Aktivt drive effektivitetsforbedringer sørge for konsistens for gruppens finansielle rapportering gjennom nye prosesser og verktøy, i tett samarbeid med forretningsområdene.

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Erfaring med konsernregnskap, gjerne fra revisjonsselskap
  • God kjennskap til IFRS og interesse for regnskap som fag
  • Erfaring med å gjøre avslutninger og ha kontroll på prosessen
  • Erfaring med bruk av konsolideringsverktøy
  • Kjennskap til ERP-systemer og erfaring med automatisering
  • Interesse for å utvikle systemer og løsninger, med fokus på teknisk oppsett

__________________________________________

Business Controller konsern

Stillingen rapporterer til CFO.

Arbeidsoppgaver:

  • Økonomisk rapportering og analyse
  • Prosjektoppfølging - risikohåndtering
  • Støtte til beslutningstakere
  • Strategi, budsjett- og prognose
  • Kostnadskontroll og effektivisering
  • Rutiner, kontroll og etterlevelse
  • Finansiell analyse og beslutningsstøtte
  • Cash flow- og likviditetsstyring
  • Markedsanalyser og finansiell vurdering av mulige oppkjøp

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Høyere utdanning innen økonomi eller finans og minimum 3-5 års relevant erfaring
  • God forretningsforståelse
  • Sterk analytisk forståelse og evne til å presentere økonomiske data på en forståelig måte.
  • Interesse for systemutvikling og erfaring med å utvikle og forbedre rutiner og prosesser.
  • Kjennskap til ERP-systemer og erfaring med automatisering av økonomiske prosesser. Kjennskap til Power BI er en fordel.
  • Proaktiv og evne til å håndtere flere prosjekter samtidig
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
  • Erfaring fra kjøp og salg av virksomhet vil være en fordel

__________________________________________

Finanssjef

Stillingen rapporterer til CFO.

Arbeidsoppgaver:

  • Likviditetsstyring og kapitalforvaltning
  • Gjelds- og finansieringsstyring
  • Risikohåndtering
  • Internkontroll og rapportering
  • Børs- og regulatorisk etterlevelse (Compliance)
  • Samarbeid internt
  • Investor Relations
  • Støtte til fusjoner og oppkjøp (M&A)
  • Valutahåndtering og valutarisiko

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Høyere utdanning innen økonomi eller finans og minimum 5 års relevant erfaring
  • Erfaring fra bank eller tilsvarende områder i børsnotert virksomhet
  • God forretningsforståelse og evne til å analysere og presentere finansielle tall på en forståelig måte.
  • Interesse for systemutvikling og erfaring med å utvikle og forbedre rutiner og prosesser.
  • Proaktiv og evne til å håndtere flere prosjekter samtidig
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
  • Erfaring med dialog og oppfølging av bank

Send oss gjerne en CV så raskt som mulig , så tar vi kontakt med aktuelle kandidater i starten av januar 2025. Skriv gjerne også hvilken av stillingen du er interessert i.

Send søknad
Anette Myhre Vincendeau

Anette Myhre Vincendeau

Partner og fagansvarlig analyse og research +4797537455
Åsta Braathen

Åsta Braathen

Partner / daglig leder +4798901025