Ipsos søker konsulent til merkevareteamet
Ipsos er verdens 3. største selskap innen markedsanalyse- og rådgivning, og verdensleder innen kvalitative metoder. Konsernet Ipsos er representert i 90 land og har over 19 000 ansatte. Ipsos er kåret til de mest innovative analysebyråene av GreenBooks GRIT-rapport for fjerde år på rad.
I Norge har Ipsos (tidligere Ipsos MMI) dyp kunnskap av samfunn, mennesker og markeder med over 46 års erfaring med gjennomføring av oppdrag knyttet til markedsanalyse og opinionsundersøkelser. Vi bidrar til å gi våre kunder et best mulig beslutningsgrunnlag. Vi jobber med de mest fremtredende merkevarene lokalt og globalt, både innen privat næringsliv og offentlige institusjoner. I Norge har Ipsos 50 ansatte på hovedkontoret i Oslo, i tillegg til nærmere 250 intervjuere over hele landet.
I Ipsos bistår vi våre kunder med å styrke sine merkevarer gjennom innsikt fra markeds- og opinionsundersøkelser. Det siste året har vi vunnet flere nye kunder og oppdrag, hvorav blant annet neste generasjons utendørsmåling i Norge. Nå søker vi etter en ny konsulent/Research Account Manager med erfaring og interesse for merkevarer, media og kommunikasjon.
I denne rollen vil du ha ansvar for en kundeportefølje og utvikling av denne. Du vil jobbe med ulike typer prosjekter for både private virksomheter, organisasjoner og media.
I avdelingen Merkevare blir du del av vårt sterke ekspertteam som samarbeider bredt både lokalt og globalt. Rollen rapporterer til Brand Research Director.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for egen kundeportefølje, utviklingsplaner, oppfølging og innsalg, i tett samarbeid med andre konsulenter, både i Norge og i utlandet
- Designe, planlegge, gjennomføre og rapportere oppdrag i samarbeid med kundeteamet
- Yte kvalifisert faglig rådgivning til våre norske og internasjonale kunder
- Være en ressurs og fagperson innenfor media og kommunikasjon
- Minimum 3-5 års erfaring med gjennomføring eller bruk av markedsanalyse. Kunnskap og erfaring med kvantitativ metode er en fordel
- Relevant høyere utdanning
- Gjerne konsulenterfaring fra analysemiljø eller erfaring fra analyse- og innsiktsarbeid i reklame- eller mediebyrå, media eller konsulentselskap
- Prosjektledererfaring og god forretningsforståelse
- Kunnskap om spesifikke sektorer som media, FMCG, bank og forsikring
- Gode evner til å veilede og rådgi, og sterk evne til å formidle
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
- Stor interesse for markedsanalyse, merkevarer, media og kommunikasjon
- Nysgjerrig, analytisk, initiativrik og fremoverlent
- Kommersiell og resultatorientert
- Tilpassingsdyktig, med evne til å jobbe med flere prosjekter i ulike faser samtidig
- Selvstendig og samtidig teamorientert med gode samarbeidsevner
- Digitalt oppdatert, med interesse for nye teknologiske løsninger
I Ipsos får du jobbe med spennende prosjekter innen merkevareutvikling og innovasjon for Norges viktigste merkevarer. Vi bidrar med innsikt for morgendagens utvikling av produkter og tjenester for forbruker og samfunn. Vi tilbyr personlig og faglig utviklende arbeidsoppgaver i et anerkjent fagmiljø med tett tverrfaglig samarbeid. Ipsos er et selskap med tydelige vekstambisjoner og internasjonale muligheter, og hos oss blir du del av et kunnskapsrikt nettverk med stort fokus på kompetanseutvikling, metoder, teknologi og kunnskapsformidling.
Vi vet at mangfold skaper bedre resultater, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Vil du vite mer om stillingen, ta gjerne kontakt med våre rekrutteringsrådgivere hos Hodejegerne AS, Eva Engeset: 469 50 102 eller Anette Myhre Vincendeau: 97 53 74 55. Tiltredelse etter avtale. Søknader vurderes fortløpende, så søk gjerne i god tid før fristen 13. februar.
