Gleder seg til å bygge opp SJs merkevare i Norge

- Jeg kunne rett og slett ikke la være å søke da jeg så stillingsannonsen, sier Simen Lockert Rohde. Han er ny sjef for servicepersonell i SJ Norge.

Som sjef for servicepersonell skal Simen lede en stor og variert gruppe medarbeidere. Dette var en av grunnene til at han søkte på stillingen.

– I denne stillingen ville man kunne få lede, motivere og utvikle over 250 svært kompetente, dyktige og erfarne lokførere, konduktører, kjørelærere, instruktører og gruppeledere som skal levere selve essensen i SJ Norges produkt: Trygge, punktlige og komfortable togreiser med uslåelig service og høy kvalitet.

Videre forteller Simen at han ser fram til å bygge opp SJ Norges merkevare.

– Man kan vel trygt si at det ikke er ofte at nye operatører innen persontransport dukker opp på jernbanen. Det å kunne få være med på å bygge opp SJ Norge, deres produkt og deres merkevare som ny aktør i Norge fant jeg utrolig spennende og utfordrende, sier Rohde.

Rohde legger til at det er én ekstra årsak til at stillingen virket attraktiv:
– Det skadet jo ikke for en rørosing at SJ skal være operatør på Rørosbanen, da. Så jeg håper jo jeg får meg noen turer dit.

Positiv opplevelse med naturlig spenning
– Ofte kan det være høye skuldre og nervøsitet gjennom en rekrutteringsprosess, men gjennom denne prosessen sørget Hodejegerne for at jeg ikke opplevde annet enn den naturlige spenningen man jo skal føle på, sier Simen Lockers Rohde.
– Helt fra førstegangsintervju og frem til finaleintervju opplevde følte jeg meg veldig godt ivaretatt som søker, forklarer han.
Han sier at Hodejegerne gjorde at intervjuene med SJs representanter ble en positiv og god opplevelse, og nå er han klar for nye utfordringer.

Hodejegerne gratulerer Simen Lockert Rohde og SJ Norge!