— Jeg gledet meg til hvert intervju

Alessia Molteberg har fått jobben som Communications Manager i Nordic Microfinance Initiative (NMI). Det var mange dyktige kandidater på søkerlisten, og Alessia gikk seirende ut av en hard konkurranse.

Stillingen hos NMI var en spennende mulighet til å bidra med kommunikasjon innen mikrofinansieringsområdet, sier Molteberg, som kommer fra rollen som «Head of Customer Communications» i Norwegian.

NMI arbeider med å investere i finansinstitusjoner rettet mot utviklingsland, og er et samarbeid mellom offentlige og private institusjoner. Målet er å bidra til å skape arbeid og velferd på et bærekraftig grunnlag.
Alessia Molteberg forteller at hun ble inspirert av NMIs mål for bærekraft og økonomi.

— Deres visjon påvirket meg personlig siden jeg har tilbragt mye av mitt voksne liv i utviklingsland.

Vil engasjere investorer og publikum gjennom kundehistorier

— Det føles fantastisk å bidra til en organisasjon med et så verdig formål som skaper målbar positiv endring for mennesker, sier Molteberg.
Hun forteller at hun gleder seg til å få frem alle de fantastiske resultatene som Nordic Microfinance Initiative kan oppnå i årene som kommer.
— Jeg ser frem til å engasjere våre investorer og publikum ved å formidle inspirerende historier til våre kunder. Covid-19 vil fortsette å påvirke hele verden i 2021, og det blir interessant å bidra med å utforme Nordic Microfinance Initiative sin kommunikasjon gjennom denne globalt utfordrende perioden.

— Jeg gledet meg til hvert intervju

Molteberg sier at rekrutteringsprosessen var en veldig positiv opplevelse.
— Prosessen var ekstremt grundig og profesjonell. Det var flott å ha muligheten til å presentere en rekke praktiske casestudier og vise noen av de strategiske tankene og ferdighetene jeg vil bruke i jobben.

– Både Nordic Microfinance Initiative og Hodejegerne brenner for det de gjør, og dette kom tydelig frem. Jeg gledet meg til hvert intervju, og det tror jeg ikke ofte man kan si i forbindelse med en rekrutteringsprosess.

Rekrutteringsprosessen er startskuddet for det nye arbeidsforholdet

— Vi i Hodejegerne har alltid som innstilling at en grundig rekrutteringsprosess ikke bare er nødvendig for å finne rett kandidat, det er også starten på et nytt arbeidsforhold, sier Åsta Braathen, partner og daglig leder hos Hodejegerne.

— Hele prosessen som kandidat og arbeidsgiver gjennomgår, fra det første møtet og frem til finaleintervjuet, er med på å sette tonen for samarbeidet mellom den nyansatte og bedriften. En god rekrutteringsprosess kan med andre ord fungere som en liten «kickoff» for både kandidat og kunde.

NMI sin nye Communications Manager er enig med Braathen:
— Hele prosessen var motiverende og ga meg en «boost» til å begynne i den nye stillingen.

Hodejegerne takker Nordic Microfinance Initiative for samarbeidet og gratulerer Alessia Molteberg.